Chiar daca 2009 a fost anul in care criza a venit si peste noi, iar piata auto a fost una dintre cele mai afectate, au fost destui romani care si-au permis achizitia unei masini de peste 100.000 de euro. Daca ne uitam la segmentul de lux, Ferrari iese in evidenta cu 25 de masini vandute. Cel mai scump model vandut anul trecut in Romania a fost Ferrari F430 Scuderia Spider editie limitata care a costat 257.000 de euro. Pe acelasi segment si Bentley a vandut modelul Flying Spur cu 249.900 de euro. Au fost vandute, de asemenea, 7 masini Maserati si un Maybach. Rolls-Royce si Corvette au fost marcile pierzatoare pe piata romaneasca, nereusind sa vanda nicio masina. La un nivel inferior de pret, situata spre segmentul premium, marca Porsche a reusit sa vanda 71 de masini. Pe locul secund, cu 60 de autoturisme vandute a fost Lexus, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Cu toate ca s-au facut ceva vanzari de masini scumpe, intr-un an de criza,prabusirea industriei auto s-a simtit din plin si pe segmentul masinilor de lux si premium. Vanzarile din aceste categorii au scazut in medie cu peste 60% fata de anul anterior. Piata auto din Romania a avut anul trecut vanzari totale de peste 130.000 de masin noi, Dacia fiind marca cea mai cumparata, secondata de Hyundai si Volkswagen , potrivit APIA Scaderea vanzarilor cu peste 50% pe piata auto a dus la 38 de falimente, aproximativ 10% din cele 400 de dealership-uri din industria auto locală inchizand portile, potrivit vicepreşedintelui APIA, Brent Valmar. "2009 a fost cel mai prost an din istoria recentă a industriei auto", a mai spus Valmar. Pentru 2010 se asteapta o stabilizare a pietei la nivelul din 2009. Cu alte cuvinte tinta de vanzari de masini noi in Romania se situeaza tot pe la 130.000 de unitati.
Au fost vandute, de asemenea, 7 masini Maserati si un Maybach. Rolls-Royce si Corvette au fost marcile pierzatoare pe piata romaneasca, nereusind sa vanda nicio masina.
La un nivel inferior de pret, situata spre segmentul premium, marca Porsche a reusit sa vanda 71 de masini. Pe locul secund, cu 60 de autoturisme vandute a fost Lexus, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Cu toate ca s-au facut ceva vanzari de masini scumpe, intr-un an de criza,prabusirea industriei auto s-a simtit din plin si pe segmentul masinilor de lux si premium. Vanzarile din aceste categorii au scazut in medie cu peste 60% fata de anul anterior.
Piata auto din Romania a avut anul trecut vanzari totale de peste 130.000 de masin noi, Dacia fiind marca cea mai cumparata, secondata de Hyundai si Volkswagen , potrivit APIA
Scaderea vanzarilor cu peste 50% pe piata auto a dus la 38 de falimente, aproximativ 10% din cele 400 de dealership-uri din industria auto locală inchizand portile, potrivit vicepreşedintelui APIA, Brent Valmar.
"2009 a fost cel mai prost an din istoria recentă a industriei auto", a mai spus Valmar.
Pentru 2010 se asteapta o stabilizare a pietei la nivelul din 2009. Cu alte cuvinte tinta de vanzari de masini noi in Romania se situeaza tot pe la 130.000 de unitati.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu